Deel vacature

Solliciteren

Web & Data analyst

Bruxelles - Rotterdam | Data

Introductie

De web & data analist is verantwoordelijk voor het inrichten van de technische implementatie van Google & Adobe analytics alsmede bekend met offline data reporting. Hij of zij is gefocust op het verzamelen, analyseren en informeren op basis van online en offline data richting Marketing collega’s op Benelux niveau. Hij/zij initieert proactief kansen om de online performance van omgevingen en klant funnels goed inzichtelijk te maken en verbeter suggesties aan te dragen. Hij/zij vervult een sleutelrol tussen de inzichten die marketeers nodig hebben en beschikbare online & offline data bij elkaar te brengen in goede dashboards en rapportages. Hiermee draagt de web & data analist bij aan het verder uitbouwen van een single customer view en een omgeving voor marketinganalyse. Hij/zij vormt de exclusieve schakel tussen marketeers en in samenwerking met Business Intelligence- en IT-teams om tot de juiste data inzichten te komen.


Organisatie

Allianz is the HOME for those who DARE!

Over Allianz in de Benelux Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening, met een aanwezigheid in meer dan 70 landen en meer dan 140.000 medewerkers in dienst van ruim 86 miljoen klanten. In de Benelux biedt Allianz, via verzekeringsmakelaars, een brede waaier aan verzekeringsproducten en -diensten voor particulieren, zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen. Allianz bedient in België en Luxemburg meer dan 900.000 klanten, heeft ruim 950 medewerkers en een omzet van 2,1 miljard euro. Allianz in Nederland bedient meer dan 1,3 miljoen klanten met behulp van distributiepartners en haar direct writer Allsecur. Allianz heeft in Nederland, circa 1.000 medewerkers en een omzet van 1,1 miljard.


Functie

Dataverzameling

• Beschikt over voldoende kennis en ervaring om gezamenlijk met het digital team de operationele planning en roadmap verder te concretiseren naar een concreet meetplan & benodigde dataverzameling.

• Is in staat om meerdere projecten tegelijkertijd op te zetten of in deel te nemen en hierin inhoudelijk een trekkende rol te vervullen.

• Is in staat om stakeholders inhoudelijk te overtuigen in het belang en de relevantie van data driven marketing en bouwt sterk mee aan het creëren van deze cultuur binnen het eigen team en geheel Market Management Benelux.

Data-analyse:

• Instaan voor het ontwerpen en implementeren van een toekomstig kader voor web & data-analyse met specifieke nadruk op het bewaren van marketingdata, analytische tools, gestandaardiseerde verslagen, dashboards en ondersteuning voor ad-hoc analyse aan het senior management;

• Draagt bij aan verder uitbouwen van een 360° single customer view om de analyse- en campagnemogelijkheden uit te breiden;

• Projecten lanceren / participeren om kwantitatieve en kwalitatieve analyses uit te voeren en de resultaten voor te stellen aan de marketeers in verband met de marketingcampagne, klantgedrag en online sales funnels;

• Deelnemen aan het uitvoeren van opzoekingen en ad-hoc verslagen over specifieke data (SAS) voor de lancering van marketingcampagnes, en analyses uitvoeren om de markt te kennen en de besluitvorming te ondersteunen;

• De spilfiguur vormen voor datacampagnes die uitgaan van de afdeling Market Management Benelux.

Data visualisatie:

• Verslagen, dashboards en KPI-rapporteringen (campagnes, nieuwe tools en projecten) opstellen, ontwikkelen, beheren en verbeteren;

• Instaan voor de correcte uitvoering van de rapportage en data visualisaties waarvoor jij verantwoordelijk bent.

Functie eisen

• Minstens 2 jaar ervaring in marketingdata-analyse en een bachelor diploma (in statistiek, wiskunde, computerwetenschappen);

• Ervaring heeft met Tag Management (Adobe Launch, Google Tag Manager)

• Ervaring heeft met Adobe Analytics implementaties

• Javascript kan lezen en schrijven, en jQuery is een pluspunt

• Ervaring heeft met API-koppelingen (SOAP API’s, REST API’s)

• Datalayers kan lezen en bewerken

• Eerdere ervaring in de verzekeringssector/financiële sector is een pluspunt;

• Beheerst diverse talen zoals BigQuery/SQL,

• Computervaardigheden omtrent Access, Excel en PowerPoint. Ervaring met SAS en Adobe Experience cloud tools is een pluspunt.

• Heeft een sterke affiniteit met digital marketing & IT

• Heeft ervaring met databasequery en met rapportage en data visualisatie tools (vb. Google data studio, Adobe analytics, Tableau) voor marketingdatabases, relationele databases en transactionele databases;

• Agile mindset / snelle reactietijd / bijzonder stressbestendig;

• Goede relationele vaardigheden en in staat om meerdere projecten te beheren;

• Goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in het Nederlands en Engels,

Aanbod

Wat krijg je ervoor terug?

•Werken in een dynamische omgeving bij Allianz, wereldleider in bijstand en verzekeringen

•Aangename werksfeer •Een ervaren en enthousiast team

•Een fascinerende, veelzijdige en meertalige job

Inlichtingen

Contact

Stephanie Kosten

stephanie.kosten@allianz.nl

Solliciteren